Strona używa plików cookies więcej

Nauka / Wydarzenia

Małgorzata Linkiewicz z UWr wyróżniona w konkursie Teraz Polska Promocja i Rozwój

Praca magisterska byłej studentki Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Małgorzaty Linkiewicz pt. „Wpływ blogosfery na decyzje zakupowe konsumentów w Polsce”, której promotorem był prof. Leszek Pułka, decyzją Kapituły konkursu organizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego oraz Polską Agencję Informacji i Handlu S.A. zdobyła wyróżnienie w XI edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską dotyczącą konkurencyjności Polski.

Konkurs służy popularyzacji tematyki gospodarczej oraz promocji Polski w świecie wśród studentów, grona akademickiego i szeroko rozumianej opinii publicznej. Objęty jest Honorowym Patronatem Ministra Rozwoju i Finansów, Ministra Spraw Zagranicznych, Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Instytutu Adama Mickiewicza.

Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas uroczystej gali w środę, 6 grudnia 2017 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Małgorzata Linkiewicz o swojej pracy: „Pomysł na pracę zrodził się w momencie, gdy (nieświadomie) dokonałam zakupu pod wpływem treści przeczytanej na blogu Maffashion. Dopiero stojąc przy kasie, uświadomiłam sobie, co mną kierowało. Od tamtego momentu zaczęłam się szerzej przyglądać temu zjawisku, a po analizie zachowań osób wokół mnie – nawet tych najbardziej świadomych i deklarujących odporność na wszelkie reklamy konsumentów – zauważyłam przeogromny potencjał opiniotwórczy w blogach i postanowiłam go zbadać. Celem pracy było więc uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy i dlaczego ludzie, czytając blogi, ulegają opiniom zawartym w ich treściach i na czym tak naprawdę polega ich fenomen. Dogłębna analiza zagadnień teoretycznych, analiza rynku polskiej blogosfery oraz badania własne utwierdziły mnie w tym, że blogerzy mają wpływ na decyzje konsumenckie swoich czytelników. Na ich popularność wpływ ma możliwość prowadzenia dyskusji między blogerem a jego czytelnikami oraz relacja, jaka się między nimi tworzy. Przyczynia się to do tego, że odbiorcy komunikatów blogera szczerze wierzą w jego przekaz i nie traktują go jak reklamy (pomimo faktu, że bardzo często nią jest).

Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich przybliża czytelnikowi, czym jest blog, jaka jest jego geneza, istota i funkcja. Czytelnik znajdzie tu też informacje o tym, jakie są rodzaje blogów i czym się charakteryzują. Rozdział ten zawiera również informacje na temat tego, jak wygląda obecnie polska blogosfera – jakie tematy są najczęściej poruszane i czytane, krótka charakterystyka odbiorców bloga oraz ranking najpopularniejszych obecnie blogerów. Kolejny rozdział to głębsza analiza polskiej blogosfery i dokładny opis dziesięciu najpopularniejszych i najbardziej poczytnych blogerów w kraju. Czytelnik dowie się, kim jest dany bloger, jaka była historia jego blogowania, o czym i jak pisze oraz zapozna się tu ze statystykami odnośnie jego zasięgu. Trzeci rozdział to opis metodologii użytej w przeprowadzonych badaniach odnośnie tematu pracy. Jest to wstęp teoretyczny do kolejnego rozdziału, który stanowi szczegółowy opis wyników przeprowadzonej na potrzeby pracy ankiety.”

fot. Piotr Szczepański/Szczepański Photo

Dodane przez: Agata Kreska

27 Lis 2017

ostatnia modyfikacja: 15 Gru 2017