Strona używa plików cookies więcej

Studenci / Wydarzenia

Zagraniczni studenci reklamują Wrocław

Zabiegani, napędzani muzyką, roztańczeni – obcokrajowcy studiujący na Uniwersytecie Wrocławskim przekonują, że w stolicy Dolnego Śląska czują się świetnie nie tylko podczas zajęć i wykładów.

„Don’t think twice. Join us!” to hasło nowej kampanii promocyjnej Uniwersytetu Wrocławskiego, skierowanej do młodych ludzi z zagranicy, którzy poszukują możliwości studiowania poza własnym krajem. W dwóch klipach przygotowanych w ramach akcji wystąpili autentyczni studenci.

„Don’t think twice. Join us!” nie jest pierwszym projektem Uniwersytetu Wrocławskiego skierowanym do obcokrajowców. Wcześniej uczelnia przygotowała m.in. serię filmów przedstawiających sylwetki zagranicznych studentów, uczących się na konkretnych kierunkach.

– Zależało nam na tym, by w nowym klipie zwrócić się bezpośrednio do kandydatów, a nie do ich rodziców, jak to czasem ma miejsce – mówi Katarzyna Krawczyk z Biura Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Wrocławskiego. – Dlatego w filmie widać studenckie życie, które – poza nauką – pełne jest przecież innych aktywności. Chcieliśmy pokazać, jak wiele atrakcji Wrocław oferuje młodym ludziom, niezależnie od tego, skąd pochodzą.

Przed kamerą stanęli sami naturszczycy. Liczba chętnych do udziału w zdjęciach studentów przerosła oczekiwania Biura Współpracy Międzynarodowej – konieczne było zorganizowanie castingu, nad przebiegiem którego czuwał reżyser, Przemysław Chojnacki. Efekty pracy amatorów i profesjonalnej ekipy filmowej można ocenić w dwóch wersjach klipu, 30- i 60-sekundowej, dostępnych już w Internecie, m.in. na kanale YouTube UWr i Facebookowym fanpage’u uczelni.

W tym roku akademickim na Uniwersytecie Wrocławskim – na samych pełnych studiach stacjonarnych, nie licząc studiów zaocznych i doktoranckich – uczy się ponad 1200 cudzoziemców, co oznacza, że w ciągu dwóch ostatnich lat ich liczba podwoiła się (w roku akademickim 2015/2016 było ich około 600). Najliczniejsze grupy pochodzą z Indii, Ukrainy, Turcji, Azerbejdżanu i Uzbekistanu.

Najwięcej zagranicznych studentów przyjeżdża z krajów, w których Biuro Współpracy Międzynarodowej regularnie prowadzi działalność promocyjną. Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami oraz aktywnemu udziałowi w targach edukacyjnych Uniwersytet Wrocławski nie jest dla potencjalnych kandydatów anonimową uczelnią czy bezosobową stroną internetową.

– Młodzi ludzie mogą nawiązać z nami bezpośredni kontakt, a to później zawsze procentuje – mówi Katarzyna Krawczyk.

Zagraniczni studenci Uniwersytetu Wrocławskiego reprezentują w sumie ponad sto narodowości i bardzo różne kręgi kulturowe. Skutecznie integrują ich wspólne działania – chętnie angażują się w pracę wolontariatu (w grupie Uni WINGS) i biorą udział w różnych projektach (jednym z nich jest działająca na uczelni międzynarodowa orkiestra).

Wzrastająca liczba cudzoziemców na Uniwersytecie Wrocławskim to efekt dziesięciu lat konsekwentnej pracy Biura Współpracy Międzynarodowej: tworzenia nowych, dostosowanych do potrzeb rynku kierunków oraz dbałości o wysoką jakość usług edukacyjnych i obsługi studentów.

Szczegółowe informacje związane z ofertą Uniwersytetu Wrocławskiego dla obcokrajowców można znaleźć na stronie Biura Współpracy Międzynarodowej.

Dodane przez: Michał Raińczuk

9 Sty 2018

ostatnia modyfikacja: 9 Sty 2018