Podniesienie kompetencji dydaktyczno-społecznych nauczycieli akademickich istotnych w realizacji zakładanych efektów kształcenia
Celem kursu jest poszerzenie wiedzy z zakresu stosowania innowacyjnych narzędzi dydaktycznych w nauczaniu akademickim oraz zapoznanie z możliwościami ich wdrożenia w praktyce. W projekcie przewidziano cztery edycje kursu.
W programie kursu przewidziano bogate bloki tematyczne zapewniające poszerzenie kompetencji o umiejętności wykorzystania m. in.:
- metody action research,
- world café,
- desing thinking,
- sketch noting – notowanie obrazkowe,
- mind maps,
- infografiki,
- sztuki tworzenia przykuwających uwagę stwierdzeń,
- storytellingu w przekazywaniu wyników badań naukowych.
Liczba miejsc: 20
Terminy zajęć: 12.03 w godzinach 15:00-19:00, 19.03 w godzinach 15:00-20:00, 26.03 w godzinach 15:00-20:00, 9.04 w godzinach 14:00-20:30, 16.04 w godzinach 15:00-18:15, 23.04 w godzinach 15:00-20:00, 7.05 w godzinach 15:00-20:00, 21.05 w godzinach 15:00-18:15.
Wszystkie zajęcia będą odbywały się na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii w budynku A (ulica Uniwersytecka 22/26) na II piętrze w sali 217.
Harmonogram dodatkowej rekrutacji
do 7.03.2018 r. | złożenie formularza rekrutacyjnego w Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (załącznik 1a) |
8-9.03.2018 r. | posiedzenia Wydziałowych Komisji |
9-10.03.2018 r. | ogłoszenie wyników rekrutacji |
Harmonogram dodatkowej rekrutacji
do 22.11.2017 r. | złożenie formularza rekrutacyjnego w Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (załącznik 1a) |
od 23-24.11.2017 r. | posiedzenia Wydziałowych Komisji (ogłoszenie wyników) |
27.11.2017 r. | ogłoszenie wyników rekrutacji |
Harmonogram rekrutacji
do 7.11.2017 r. | ostatni dzień przyjmowania dokumentów |
od 8.11.2017 r. do 9.11.2017 r. | posiedzenia Wydziałowych Komisji (ogłoszenie wyników) |
Dokumentacja rekrutacyjna znajduje się w zakładce Regulamin. Osoby ubiegające się o wsparcie w ramach projektu składają wyłącznie Załącznik nr 1a do Regulaminu, pozostałe dokumenty – osoby zakwalifikowane do uczestnictwa (Załączniki 1b, 1c do Regulaminu).
Moduły szkoleniowe:
1. Ocena i samoocena w pracy nauczyciela akademickiego, dr Katarzyna Kulig-Moskwa (5h)
2. Autoprezentacja w pracy nauczyciela akademickiego, Patrycja Stępień-Grzelak, Renata Iwaniec (5h).
3. Motywacja i automotywacja w pracy ze studentami, Renata Iwaniec, Monika Kozłowska (4h).
4. Trudne sytuacje w dydaktyce, dr Marta Kuty-Pachecka, Renata Iwaniec (4h).
5. Epizody ryzykownych zachowań studentów i radzenie sobie z nimi , dr Marta Kuty-Pachecka, Monika Kozłowska (4h).
6. Stres w pracy nauczyciela akademickiego i radzenie sobie z nim, Patrycja Stępień-Grzelak, dr Marta Kuty-Pachecka (4h).
7. Praca dydaktyczna ze studentem niepełnosprawnym, Marzena Tkocz, dr Ewa Piwowarczyk (6h).
8. Emisja głosu – aby lepiej panować nad grupą, Małgorzata Piotrowska – współpracująca z (6h).
9. Metody pracy wykorzystywane w szkoleniach biznesowych i ich zastosowanie w pracy nauczyciela akademickiego, Mariola Siorek, dr Elżbieta Małkiewicz (6h).
10. Ewaluacja założonych efektów kształcenia poprzez badanie pojęć studentów przed i po nauczaniu, dr Elżbieta Małkiewicz, Mariola Siorek (6h).
Projekt „DOBRA KADRA – podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Wrocławskiego na rzecz wzmocnienia jakości kształcenia na uczelni” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.