Strona używa plików cookies więcej

Kolej to najbardziej ekologiczny i bezpieczny środek transportu. W przeliczeniu na przewiezienie jednego pasażera przez jeden kilometr pociąg zużywa średnio 10 razy mniej energii od samochodu. Według European Enviroment Agency transport kolejowy odpowiada za 0,6% emisji gazów cieplarnianych w transporcie, transport lotniczy za 13%, zaś transport drogowy za ponad 70%. Aby przewieźć 500 osób potrzeba ponad 100 samochodów osobowych, ponad 10 autobusów albo 1 pociąg. Aby uzyskać przepustowość 50 tys. pasażerów na godzinę 9 metrów na linię kolejową, aby przewieźć tyle samo pasażerów autobusami potrzeba drogi cztery szerszej, a samochodami osobowymi – 20 razy szerszej.

Gdy nie macie zajęć codziennie albo już myślicie o przyszłości a Wrocław to dla was za duże miasto, warto rozważyć inne możliwości w okolicy. Miasta średniej wielkości, kilkudziesięciotysięczne, zapewniają dobre perspektywy do pracy i życia, jest w nich sporo miejsc, do których można pójść ze znajomymi wieczorem, są kina i teatry, a nie ma minusów wielkiego miasta. Ze Świdnicy czy Legnicy dojedziecie na studia do Wrocławia w mniej niż godzinę! Kilkanaście minut więcej będziecie mieli do Wałbrzycha, Bolesławca czy Lubina.

Dojazd koleją na studia czy potem do pracy ma więc wielu plusów. Składy, którymi planowo wożą pasażerów Koleje Dolnośląskie są całkowicie przystosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami ruchowymi, mają bezprzewodowy Internet, gniazdka elektryczne (najnowsze także porty USB) oraz – co niezmiernie ważne dla komfortu podróży w coraz cieplejszych miesiącach – wszystkie wyposażone są w klimatyzację. Czy są minusy? Są oczywiście opóźnienia, ale te dłuższe od kilku minut wcale tak często się nie zdarzają. Jest też niestety wzrastająca lawinowo popularność kolei na Dolnym Śląsku. W godzinach szczytu sporo pociągów bywa niestety przepełnionych. To jednak powinno się wkrótce zmienić.

Od początku maja po Dolnym Śląsku jeździ już komplet sześciu zamówionych przez Koleje Dolnośląskie pociągów hybrydowych. Nowe pojazdy wyróżnia dwusystemowy napęd elektryczno-spalinowy, umożliwiający obsługę każdego rodzaju tras, w tym zupełnie niezelektryfikowanych. Pociąg hybrydowy osiąga prędkość 160 km/h, poruszając się w trybie elektrycznym oraz 120 km/h w trybie spalinowym. Zastosowanie innowacyjnej technologii pozwala również na redukcję emisji spalin. Jak mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich – Koleje Dolnośląskie od zawsze stawiały na najnowocześniejszą technologicznie flotę. Kontrakt z Newagiem czy jeszcze wcześniej z bydgoską Pesą potwierdza obrany kurs rozwojowy, który chcemy kontynuować. Niebawem przewidziane są kolejne dostawy, które wzmocnią nasz park taborowy.

Studenci w pociągu