Strona używa plików cookies więcej

Poniżej spisane zasady nie mają na celu powstrzymania lub ograniczenia wolności słowa. Uniwersytet Wrocławski przywiązuje wielką wagę do wolności słowa, ale cenimy także wzajemny szacunek i reagujemy, gdy jesteśmy świadkami wyrażania nienawiści wobec kogokolwiek. Dlatego postanowiliśmy spisać zasady, które obowiązują nas wszystkich w komunikacji na forach społecznościowych Uniwersytetu Wrocławskiego

Kanałami komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego, oprócz głównego serwisu www.uni.wroc.pl oraz serwisu rekrutacyjnego www.rekrutacja.uni.wroc.pl są też oficjalne profile Uniwersytetu Wrocławskiego w mediach społecznościowych: Facebook: @uniwroc, instagram: @uniwersytet_wrocławski, twitter: @uniwroc, YouTube: @uniwersytet_wroclawski.

Opiekuje się nimi Dział ds. Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. Opłaca się śledzić te kanały, by być na bieżąco z zapowiedziami wydarzeń, ogłoszeniami, relacjami z konferencji, spotkań, akcji organizowanych przez organizacje studenckie. Ale też stąd dowiesz się, jakie zmiany wprowadzane są na uczelni – tu pojawiają się komunikaty, zarządzenia, rozporządzenia. Oprócz głównych profili w mediach społecznościowych Uniwersytetu warto obserwować kanały facebookowe jednostek tj. wydziałów, instytutów, katedr, zakładów, bibliotek (Biblioteka Uniwersytecka, czy biblioteki instytutowe, jak np. biblioteka Instytutu Filologii Polskiej), profile jednostek działających przy Uniwersytecie Wrocławskim, np. Instytutu Konfucjusza czy Centrum im. Willy Brandta, muzeów, np. Muzeum Geologicznego. Warto też być na bieżąco ze stroną internetową rektora UWr prof. Przemysława Wiszewskiego www.przemyslawwiszewski.pl oraz subskrybować jego konto na Facebooku.

Konta społecznościowe Uniwersytetu Wrocławskiego są naszą wspólną sprawą. Tworzymy je razem. My udostępniamy treści (mamy nadzieję interesujące), Wy komentujecie posty, zostawiacie reakcje, piszecie do nas wiadomości prywatne, udostępniacie treści, które Wam się podobają i są dla Was wartościowe. Bardzo dziękujemy za wasze zaangażowanie. To dla nas niezwykle ważne.

Wszyscy działamy w ramach i na rzecz Uniwersytetu Wrocławskiego. Czyli: szkoły wyższej, z trzystuletnią tradycją, dbającą o wysoki poziom przekazywanej wiedzy i standardy komunikacji. Chcemy wyjaśnić Wam, dlaczego czasami ingerujemy w dyskusje, jak weryfikujemy treści i dlaczego w skrajnych przypadkach, które na szczęście jak dotąd można policzyć na palcach jednej… no może dwóch rąk, musimy usuwać jakieś komentarze. Jak wygląda nasza netykieta, bo gdy jest łamana, musimy ingerować.

Netykieta dotyczy wszystkich! Studentów, pracowników Uniwersytetu Wrocławskiego, ludzi, którzy na co dzień nie mają z uczelnią nic wspólnego. Autorów postów i ich komentatorów. 

Poniżej 12 zasad naszej netykiety. Pod nimi wyjaśnienie, jak je rozumiemy i stosujemy.

1. Szanuj innych i traktuj ludzi tak, jak chcesz, aby traktowali Ciebie

2. Nie hejtuj i sam sprzeciwiaj się hejtowi!

3. Bądź inteligentny emocjonalnie, miej wyczucie. Pamiętaj, że twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna cudza krzywda

4. Nigdy nie krytykuj kogoś za wygląd, pochodzenie, religię, orientację seksualną…

5. Popsułeś? Napraw!

6. Pisz po polsku. Prosto i bez szumowin. 

7. Zaakceptuj, że każdy ma prawo popełnić błąd. Jeśli się pomylisz – przyjmij to na klatę.

8. Nie twórz i nie powtarzaj fakenewsów. Nie dziw się, że weryfikujemy treści.

9. Pamiętaj o prawie autorskim

10. Dbaj o prywatność swoją i innych 

11. Daj nam chwilę. Odpowiemy 

12. Udostępnimy? Pewnie! Ale…

 
S
Szanuj innych ludzi!
 
N
Nie twórz i nie powtarzaj fakenewsów!
 
P
Pisz po polsku. Prosto i bez szumowin!
 
K
Każdy ma prawo popełnić błąd!
 
D
Dbaj o prywatność swoją i innych!