Strona używa plików cookies więcej

Administracja

Wdrożenie nowego systemu zarządzania uczelnią

  • Określenie co jest kluczowe dla realizacji strategicznych celów UWr; powiązanie celów z odpowiedzialnymi za ich funkcjonowanie właścicielami (prorektorzy i kierownicy komórek administracji centralnej).
  • Wdrażanie zarządzania procesowego wymusi określenie procedur, według których realizowane będą projekty na UWr; spowoduje to stworzenie funduszy określonych w wieloletnim planie finansowym m.in. na infrastrukturę badawczą; dzięki temu zapisy w strategii UWr zostaną powiązane z działaniami o określonym finansowaniu.
  • Wszelkie zmiany zarządcze będą musiały zawierać ocenę skutków ich wdrożenia przygotowaną przez te komórki; po wdrożeniu nastąpi weryfikacja funkcjonalności struktury administracyjnej i zarządczej w celu zmniejszenia obciążenia wykładowców obowiązkami administracyjnymi i racjonalizacji obciążeń poszczególnych działów administracji UWr.

Elastyczne zarządzanie kadrą kierowniczą UWr

  • Zdefiniowanie korpusu kadry zarządczej UWr z podziałem na stanowiska kadencyjne (prorektorzy, dziekani, prodziekani, dyrektorzy, wicedyrektorzy) i niekadencyjne; opisanie ich obowiązków przez komórkę ds. analizy procesów zarządczych, w porozumieniu z komórką ds. analizy kadr w odniesieniu do mapy procesów zarządczych, z określeniem kompetencji w ramach modelu kompetencyjnego dla UWr.
  • Co cztery lata weryfikacja zakresu obowiązków kadry zarządczej w oparciu o udział w ZP UWr i wyniki oceny okresowej.
  • Obowiązkowy udział kadencyjnych członków kadry zarządczej UWr w szkoleniach z zakresu uwarunkowań prawnych.
  • Wprowadzenie dorocznej oceny kadry zarządczej uniwersytetu.

Aktywne zarządzanie zasobami ludzkimi administracji uczelnianej

  • Wraz z powołaniem dyrektora generalnego UWr jego biuro przejmuje odpowiedzialność w odniesieniu do całej uczelni za stałe definiowanie i monitorowanie we współpracy z komórką analiz procesów zarządczych słabych przestrzeni administracji, punktów krytycznych wymagających wsparcia lub podtrzymania jakości obsługi procesów.
  • Biuro Dyrektora Generalnego wskazuje potrzeby zmian w strukturze administracji.
  • W Dziale Spraw Pracowniczych powstaje komórka ds. analiz, szkoleń i obsługi działań HR; nowy zespół określa możliwość wykorzystania własnego zasobu kadrowego do realizacji zaleceń wynikających z dążenia do optymalizacji procesów zarządczych.
  • Plan likwidacji luk lub słabych przestrzeni administracji obejmuje doszkalanie kadry lub przenoszenie kadry między jednostkami.
  • Podstawą działania nowego systemu zarządzania kadrą jest wdrożenie modelu kompetencyjnego. Zgodnie z nim do każdego stanowiska jest przypisany zestaw najważniejszych cech jakimi zachowaniami powinien charakteryzować się pracownik, aby osiągać najlepsze, na danym stanowisku, z punktu widzenia celów strategicznych uczelni efekty pracy.

Opracowanie zasad ewaluacji pracy pracowników administracji i ścieżki kariery

  • Wprowadzenie dorocznej oceny pracy pracowników administracji, bazującej na wydajności działań w kontekście realizacji celów strategicznych UWr.
  • Powołanie do komisji oceniającej pracę pracowników poszczególnych szczebli zarówno przedstawicieli kadry zarządczej, pracowników administracji jak i reprezentantów klientów danego szczebla administracji.
  • Powierzenie firmie konsultingowej opracowania obiektywnej procedury ewaluacji pracowników administracji.
  • Powiązanie w Regulaminie wynagrodzeń i Regulaminie pracy ścieżki kariery oraz wzrostu wynagrodzeń z wynikami ewaluacji pracy pracowników administracji oraz ich innowacyjności w zakresie zgłaszania wniosków na rzecz optymalizacji procesów zarządczych w kontekście strategicznych celów UWr.

Rozbudowa elektronicznego obiegu dokumentacji wraz z optymalizacją obiegu dokumentacji

  • Na bazie dotychczasowych prac nad informatyzacją uczelni nastąpi pełne rozszerzenie zakresu elektronicznego zarządzania dokumentacją. Większość czynności administracyjnych wymagających obiegu dokumentacji będzie realizowana w oparciu o elektroniczny obieg dokumentacji, o ile obowiązujące prawo nie wymaga obiegu papierowego (dokumentacja finansowa).
  • Jego rozbudowa będzie powiązana z wdrożeniem nowego schematu obiegu dokumentacji, odzwierciedlającego mapę procesów zarządczych, w celu skrócenia obiegu dokumentacji do maksymalnie dwóch poziomów (instytut – wydział; wydział – administracja centralna; instytut – administracja centralna).
  • Stworzenie jako elementu mapy procesów zarządczych jednolitego regulaminu obiegu dokumentacji (włączającego instrukcję kancelaryjną) i podporządkowanie obiegu dokumentacji procesowemu zarządzaniu.
  • Elementem elektronicznego obiegu dokumentacji powiązanego z ZP będzie dopracowanie systemu opierającego się na m.in. ustandaryzowanych wzorcach dokumentów w uczelni.