Strona używa plików cookies więcej

Współpraca z biznesem, szkołami i organizacjami pozarządowymi

Rozwój relacji z podmiotami otoczenia społecznoekonomicznego

  • Uniwersytet Wrocławski będzie zapraszał na wykłady gościnne ekspertów/praktyków z biznesu i otoczenia społeczno-gospodarczego, zwłaszcza z firm prowadzących działalność pokrewną do tematyki kierunków studiów.
  • Uniwersytet przygotuje zasady i ścieżki współpracy z przedsiębiorcami, obejmujące staże i praktyczne wykłady ekspertów z biznesu.
  • Wypracowane zostaną mechanizmy i strategia pozyskiwania nowych partnerów do tego rodzaju współpracy, przy uwzględnieniu konieczności intensyfikacji współpracy z podmiotami publicznymi, wspierającymi proces pozyskiwania i wsparcia inwestorów na Dolnym Śląsku.
  • Uniwersytet Wrocławski będzie dążył do podpisania porozumień o współpracy z przedstawicielami międzynarodowych firm z sektora finansów, usług i technologii z siedzibą we Wrocławiu (Google, Mc Kinsey, BNY Mellon, Credit Suisse, IBM, HP) oraz funduszami rozwoju.
  • Przygotowane zostaną ramy prawne i instytucjonalne przyznawania honorowych tytułów akademickich osobom z otoczenia społeczno-gospodarczego, po kilkuletniej i intensywnej ich współpracy z Uniwersytetem w zakresie działalności dydaktycznej.

Optymalizacja działań na rzecz komercjalizacji badań naukowych na UWr

  • Przeprowadzenie analizy stanu i potencjału komercjalizacyjnego badań UWr.
  • Doprecyzowanie zadań Centrum Transferu Technologii w zakresie wspierania procesów patentowania i aplikacji komercjalizujących badania i obsługi całego procesu.
  • Rozbudowa struktury Centrum Transferu Technologii i zwiększenie zakresu jego działania na aktywne poszukiwanie możliwości współpracy na rzecz komercjalizacji badań prowadzonych na uczelni. Przejęcie odpowiedzialności za obsługę administracyjną procesu wdrożenia.
  • Wzmocnienie współpracy z istniejącymi podmiotami zajmującymi się komercjalizacją. Ze względu na specyfikę różnorodności badań na UWr skupienie działań w obszarach realizujących badania o potencjale komercjalizacyjnym (włączenie rzecznika patentowego, zatrudnienie osoby prowadzącej działania wyprzedzające i wspierające procesy zainicjowane przez pracowników akademickich).