Strona używa plików cookies więcej

Pracownicy / Wydarzenia

Program webinariów „Uczelnie w czasie epidemii”

Fundacja Rektorów Polskich wraz z PCG Academia, partnerem technologicznym i organizacyjnym, pod patronatem Przewodniczącego KRASP, inicjują Program webinariów „Uczelnie w czasie epidemii”: nowe uwarunkowania i dobre praktyki, obejmujący kilka cyklów seminariów on-line, w etapie I cykl sześciu seminariów w okresie: 30.04.2020 – 4.06.2020, w kolejne czwartki w godz. 13:30 – 15:00.

Celem jest wsparcie władz uczelni w podejmowaniu decyzji w dobie epidemii COVID-19.

Organizatorzy zapraszają rektorów oraz zainteresowanych przedstawicieli uczelni (w szczególności, prorektorów, dziekanów, kanclerzy, kwestorów, innych osób pełniących funkcje kierownicze) do udziału w cyklu seminariów on-line.

Udział w webinariach jest bezpłatny. Rejestracji na poszczególne webinaria lub na cały cykl 6 webinariów można dokonać na stronie https://pcgacademiawebinaria.pl

Koronawirus dotyka uczelnie w ich działalności dydaktycznej, naukowej i organizacyjnej. Władze szkół wyższych stoją zatem przed koniecznością realizacji kluczowych procesów dla funkcjonowania uczelni w zupełnie nowych warunkach.

W tym kontekście organizatorzy widzą potrzebę wymiany doświadczeń i upowszechniania dobrych praktyk w gronie przedstawicieli uczelni (m.in. rektorów, prorektorów, dziekanów, kanclerzy, kwestorów, innych osób pełniących funkcje kierownicze), mając na celu: interpretację obecnie obowiązujących uwarunkowań prawnych w sprawach budzących wątpliwości w świetle oczekiwań wobec szkół wyższych; wymianę doświadczeń i dobrych praktyk między uczelniami, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z epidemii; formułowanie wspólnego stanowiska w sprawie reguł systemowych, dotyczących wspólnoty uczelni.

Organizatorzy proponują, żeby debaty odbywały się w formule cyklicznie organizowanych wideokonferencji. Każde seminarium powinno trwać nie dłużej niż 60-90 minut i dotyczyć jednego ściśle określonego obszaru tematycznego, który aktualnie interesuje środowisko akademickie (np. rekrutacja kandydatów na studia, ewaluacja działalności naukowej, egzaminowanie i klasyfikacja studentów). Szczegółowa lista i harmonogram tematów w I cyklu został ustalony po konsultacjach z Prezydium KRASP. Każde spotkanie będzie miało moderatora (prowadzącego obrady ze strony organizatora) oraz dwóch do trzech uczestników – ekspertów zaproszonych z grona przedstawicieli środowiska akademickiego, kompetentnych do wypowiadania się na dany temat. Słuchacze będą mieli możliwość zadawania pytań lub formułowania komentarzy za pośrednictwem czatu, przez co uzyskają realny wpływ na kierowanie debaty w interesującym ich kierunku.

PCG Academia, w przedstawionej inicjatywie będzie pełnić funkcję partnera technologicznego i organizacyjnego, dbającego o odpowiednią oprawę wideokonferencyjną, promocję wydarzeń i rejestrację uczestników.

W przypadku pytań należy kontaktować się z Biurem PCG Academia: tel. +48 722 110 522; tel. +48 669 917 029; e-mail: agnieszka.piekart@pcgacademia.pl oraz Biurem FRP: tel. +48 609 129 729; e-mail: frpfund@pw.edu.pl.

Poniżej znajduje się program webinariów.

Dodane przez: Małgorzata Jurkiewicz

27 Kwi 2020

ostatnia modyfikacja: 22 Cze 2020