Strona używa plików cookies więcej

Przedsięwzięcie pn. „NanoDay – Dzień z nanonauką i nanotechnologią” jest działaniem w ramach III Misji Uniwersytetu dofinansowanym z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Projekt POWR.03.01.00-00T154/18 „NanoDay – dzień z nanonauką i nanotechnologią” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt realizowany jest od września 2019 do lutego 2021 roku przez Uniwersytet Wrocławski Wydział Fizyki i Astronomii Instytut Fizyki Doświadczalnej we współpracy z Fundacją Wspierania Nanonauki i Nanotechnologii NANONET. Fundacja za swoją działalność otrzymała m. in. nagrodę w VII edycji konkursu Popularyzator Nauki.

nano day

Celem projektu jest podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa m. in. poprzez prowadzenie na terenie wybranych szkół 6 godzinnego bloku tematycznych zajęć edukacyjnych poświęconych problematyce nanonauki i nanotechnologii. Na blok ten złożą się następujące formy aktywności o charakterze edukacyjnym:
• wykład wprowadzający,
• warsztaty w mobilnej pracowni NanoLab,
• wystawa obrazów nanoświata NanoArt.

W ramach działań projektowych pracownicy Uniwersytetu i Fundacji m. in. odwiedza 6 szkół podstawowych oraz 4 szkoły ponadpodstawowe oraz przeprowadzą konkurs Uczniowskich Projektów Badawczych. W toku działań powstaną także programy wykładów, zajęć warsztatowych oraz wystawy.

Więcej informacji nt. przedsięwzięcia znaleźć można na dedykowanej stronie NANODAY – DZIEŃ Z NANONAUKĄ I NANOTECHNOLOGIĄ.

Projekt w liczbach:

  • Czas realizacji przedsięwzięcia: 09.2019 – 02.2021
  • Budżet – 417 881,25 złotych (UE – 352 190,32 złotych)
  • Współpraca: Fundacja Nanonet
  • Liczba szkół: 10
  • Liczba uczniów: 450
  • Liczba nowych autorskich programów wykładów i warsztatów: 4
  • Liczba wystaw poświęconych nanonauce i nanotechnologii: 1
  • Liczba zeszytów ćwiczeń do zajęć – 1
  • Liczba uczniowskich projektów badawczych – 4
  • Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – 10
  • Liczba godzin zajęć przeprowadzonych w SP – 36
  • Liczba godzin zajęć przeprowadzonych w szkołach ponadpodstawowych – 24

ologowanie