Określenie co jest kluczowe dla realizacji strategicznych celów UWr; powiązanie celów z odpowiedzialnymi za ich funkcjonowanie właścicielami (prorektorzy i kierownicy komórek administracji centralnej).
Wdrażanie zarządzania procesowego wymusi określenie procedur, według których realizowane będą projekty na UWr; spowoduje to stworzenie funduszy określonych w wieloletnim planie finansowym m.in. na infrastrukturę badawczą; dzięki temu zapisy w strategii UWr zostaną powiązane z działaniami o określonym finansowaniu.
Wszelkie zmiany zarządcze będą musiały zawierać ocenę skutków ich wdrożenia przygotowaną przez te komórki; po wdrożeniu nastąpi weryfikacja funkcjonalności struktury administracyjnej i zarządczej w celu zmniejszenia obciążenia wykładowców obowiązkami administracyjnymi i racjonalizacji obciążeń poszczególnych działów administracji UWr.
Elastyczne zarządzanie kadrą kierowniczą UWr
Zdefiniowanie korpusu kadry zarządczej UWr z podziałem na stanowiska kadencyjne (prorektorzy, dziekani, prodziekani, dyrektorzy, wicedyrektorzy) i niekadencyjne; opisanie ich obowiązków przez komórkę ds. analizy procesów zarządczych, w porozumieniu z komórką ds. analizy kadr w odniesieniu do mapy procesów zarządczych, z określeniem kompetencji w ramach modelu kompetencyjnego dla UWr.
Co cztery lata weryfikacja zakresu obowiązków kadry zarządczej w oparciu o udział w ZP UWr i wyniki oceny okresowej.
Obowiązkowy udział kadencyjnych członków kadry zarządczej UWr w szkoleniach z zakresu uwarunkowań prawnych.
Wprowadzenie dorocznej oceny kadry zarządczej uniwersytetu.
Aktywne zarządzanie zasobami ludzkimi administracji uczelnianej
Wraz z powołaniem dyrektora generalnego UWr jego biuro przejmuje odpowiedzialność w odniesieniu do całej uczelni za stałe definiowanie i monitorowanie we współpracy z komórką analiz procesów zarządczych słabych przestrzeni administracji, punktów krytycznych wymagających wsparcia lub podtrzymania jakości obsługi procesów.
Biuro Dyrektora Generalnego wskazuje potrzeby zmian w strukturze administracji.
W Dziale Spraw Pracowniczych powstaje komórka ds. analiz, szkoleń i obsługi działań HR; nowy zespół określa możliwość wykorzystania własnego zasobu kadrowego do realizacji zaleceń wynikających z dążenia do optymalizacji procesów zarządczych.
Plan likwidacji luk lub słabych przestrzeni administracji obejmuje doszkalanie kadry lub przenoszenie kadry między jednostkami.
Podstawą działania nowego systemu zarządzania kadrą jest wdrożenie modelu kompetencyjnego. Zgodnie z nim do każdego stanowiska jest przypisany zestaw najważniejszych cech jakimi zachowaniami powinien charakteryzować się pracownik, aby osiągać najlepsze, na danym stanowisku, z punktu widzenia celów strategicznych uczelni efekty pracy.
Opracowanie zasad ewaluacji pracy pracowników administracji i ścieżki kariery
Wprowadzenie dorocznej oceny pracy pracowników administracji, bazującej na wydajności działań w kontekście realizacji celów strategicznych UWr.
Powołanie do komisji oceniającej pracę pracowników poszczególnych szczebli zarówno przedstawicieli kadry zarządczej, pracowników administracji jak i reprezentantów klientów danego szczebla administracji.
Powierzenie firmie konsultingowej opracowania obiektywnej procedury ewaluacji pracowników administracji.
Powiązanie w Regulaminie wynagrodzeń i Regulaminie pracy ścieżki kariery oraz wzrostu wynagrodzeń z wynikami ewaluacji pracy pracowników administracji oraz ich innowacyjności w zakresie zgłaszania wniosków na rzecz optymalizacji procesów zarządczych w kontekście strategicznych celów UWr.
Rozbudowa elektronicznego obiegu dokumentacji wraz z optymalizacją obiegu dokumentacji
Na bazie dotychczasowych prac nad informatyzacją uczelni nastąpi pełne rozszerzenie zakresu elektronicznego zarządzania dokumentacją. Większość czynności administracyjnych wymagających obiegu dokumentacji będzie realizowana w oparciu o elektroniczny obieg dokumentacji, o ile obowiązujące prawo nie wymaga obiegu papierowego (dokumentacja finansowa).
Jego rozbudowa będzie powiązana z wdrożeniem nowego schematu obiegu dokumentacji, odzwierciedlającego mapę procesów zarządczych, w celu skrócenia obiegu dokumentacji do maksymalnie dwóch poziomów (instytut – wydział; wydział – administracja centralna; instytut – administracja centralna).
Stworzenie jako elementu mapy procesów zarządczych jednolitego regulaminu obiegu dokumentacji (włączającego instrukcję kancelaryjną) i podporządkowanie obiegu dokumentacji procesowemu zarządzaniu.
Elementem elektronicznego obiegu dokumentacji powiązanego z ZP będzie dopracowanie systemu opierającego się na m.in. ustandaryzowanych wzorcach dokumentów w uczelni.