Strona używa plików cookies więcej

Wydarzenia

UWr potwierdza nowy sezon… rekrutacji

W taki sposób nie promowała się jeszcze żadna polska uczelnia. Uniwersytet Wrocławski zachęca do udziału w rekrutacji klipem stylizowanym na zwiastun serialu.

Młoda kobieta budzi się na wrocławskim Rynku – wokół żywej duszy. Opustoszały jest tętniący zazwyczaj życiem Kampus Grunwaldzki, puste są sale wykładowe, laboratoria. Zupełnie jakby wszyscy ludzie nagle wyparowali. I tylko w czytelni Biblioteki Uniwersyteckiej rozbłyska ekran jednego z komputerów. Na monitorze zaczynają wyświetlać się skierowane do zagubionej dziewczyny wiadomości…

To opis fragmentu nowego klipu promocyjnego Uniwersytetu Wrocławskiego, który nieprzypadkowo przypomina zwiastun postapokaliptycznej produkcji.

– Zależało nam na tym, by stworzyć coś oryginalnego, a jednocześnie uniwersalnego. Konwencja trailera zapowiadającego „nowy sezon” rekrutacji wydała się nam idealna do tego, by zainteresować uczelnią przyszłych studentów, podobnie jak my – czy się do tego na co dzień przyznajemy, czy nie – uwielbiających oglądać seriale – mówi Wiktor Pietrzak, szef Biura ds. Promocji Uniwersytetu Wrocławskiego.

Założenie przyświecające pracy nad scenariuszem było proste: pokazać, jak wyglądałoby miasto bez studentów – puste, smutne, wywołujące niepokój rodem z hollywoodzkiego thrillera.

– Nasz zwiastun nieistniejącego filmu to także odzwierciedlenie tego, co często przeżywają studenci pierwszego roku, dopiero rozpoczynający naukę, wchodzący w dorosłość – mówi Michał Raińczuk z Biura ds. Promocji UWr. – Wielu z nich towarzyszy poczucie niepewności, osamotnienia, oderwania od dobrze znanej, bezpiecznej, rzeczywistości. Chcemy przekonać ich, że to tylko chwilowe wrażenie. Czekają na nich nowe przyjaźnie i nowe wyzwania.

Reżyserem klipu jest Przemysław Chojnacki. W roli głównej wystąpiła Angelika Marcioch, studentka drugiego roku psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim i jedna z bohaterek nowej kampanii rekrutacyjnej uczelni (Angelika pojawiła się m.in. na „komiksowych” billboardach UWr).

Zwiastun można zobaczyć na oficjalnym kanale YouTube Uniwersytetu Wrocławskiego. Trailer jest także wyświetlany na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu i w jednej z wrocławskich galerii handlowych. Wkrótce będzie – jak na zwiastun filmowy przystało – emitowany przed seansami w wybranych kinach na terenie całej Polski.

Dodane przez: Michał Raińczuk

25 Cze 2019

ostatnia modyfikacja: 6 Wrz 2019