Strona używa plików cookies więcej

Wydarzenia / 16 Styczeń

Wojsko Polskie: wizerunek w kulturze popularnej i mediach

Zakład Studiów nad Bezpieczeństwem oraz Zakład Komunikowania Międzynarodowego Instytutu Studiów Międzynarodowych zapraszają do udziału w panelu „Wojsko Polskie: wizerunek w kulturze popularnej i mediach.” który rozpocznie się 16 stycznia 2020 roku o godzinie 13.45 w sali 101 ISM przy ulicy Koszarowej 3.

Celem tego przedsięwzięcia jest analiza medialnego i popkulturowego wizerunku Sił Zbrojnych oraz sposobów budowania wizerunku i promocji armii z perspektywy naukowców oraz dziennikarzy, fotoreporterów i innych specjalistów.

W szczególności omówiony zostanie przeprowadzony w latach 2017-2018 projekt fotograficzny „100-lecie lotnictwa”, w ramach którego zorganizowano cykl lotniczych sesji fotograficznych z zamiarem stworzenia materiału fotograficznego służącego szerokiej promocji Polski, Wojska Polskiego i polskiego lotnictwa. Rezultatem tego projektu, oprócz albumów fotograficznych, było kilkadziesiąt publikacji w prasie specjalistycznej i popularnej.

Uczestnikami panelu będą:

  • Bartosz Bera, dziennikarz i fotograf specjalizujący się w tematyce wojskowej, w tym lotniczej;
  • prof nadz. UWr dr hab. Barbara Wiśniewska-Paź, kierownik Zakładu Socjologii Edukacji Instytutu Socjologii UWr, pełnomocnik dziekana WNS UWr ds. bezpieczeństwa;
  • Marcin Ogdowski, wydawca strony głównej portalu Interia.pl, korespondent wojenny i pisarz;
  • dr Justyna Arendarska – Zakład Komunikowania Międzynarodowego ISM;
  • dr Michał Piekarski – Zakład Studiów nad Bezpieczeństwem ISM;
  • Sławomir Brudny – wydawca serii książek militarnych WarBook i WarReport;
  • „Śmigacz” – były operator Jednostki Wojskowej Komandosów, weteran działań poza granicami państwa.

Panel rozpocznie prezentacja Bartosza Bery wraz z pokazem fotografii lotniczej, dotycząca projektu fotograficznego „100-lecie lotnictwa”, w szczególności znaczenia fotografii dla promocji sił zbrojnych. Prezentacja ta ma być wstępem do dyskusji na temat kulturowego i medialnego wizerunku Sił Zbrojnych.

Dodane przez: Aleksandra Draus

13 Sty 2020

ostatnia modyfikacja: 21 Sty 2020